Leverantörsfaktura till kommunen

Kommunens önskemål är att alla inkommande fakturor till Herrljunga kommun skall vara elektroniska. Detta både för att spara pengar, miljö och för att få mer effektiva rutiner.

Vid upphandling ställer kommunen krav på elektronisk faktura. Förutom att spara på porto och brevpapper gör du även en insats för miljön. Det är varken krångligt eller dyrt för dig att skicka e-faktura.

Så här gör du

För att underlätta för dig som leverantör har Herrljunga kommun ett samarbete med företaget Inexchange för att skicka elektroniska fakturor. Om du har ett kundfaktureringssystem har du sannolikt redan stöd för detta, kontakta din systemleverantör. Kontakta Inexchange för en offert gällande denna tjänst.

Faktura direkt på Webben

Om du inte redan har eller vill investera i någon programvara erbjuder vi även en helt kostnadsfri tjänst där du registrerar fakturorna manuellt. Där kan du skriva en faktura och skicka iväg till kommunen. Det är viktigt att du skriver ett referensnummer enligt format: XX+5 siffror. Referensen lämnas vid beställningstillfället.

Skicka faktura kan du göra här! länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster