Herrljungbygden - platsvarumärket har utvecklats för att öka genomslaget för marknadsföringen av Herrljungaområdet. Det får användas av alla aktörer oavsett bransch som marknadsför vår bygd mot olika målgrupper.
Platsvarumärket i korthet
Vår position
En företagsam bygd med ett jordnära sätt, en rik natur och ett strategiskt läge - vår position
Företagsam bygd: I Herrljungabygden finns många drivna människor som har byggt upp sin egen verksamhet. Här finns en skaparanda och en utvecklingsmöjlighet för kulturnäringar.
Jordnära förhållningssätt: I Herrljungabygden är människor jordnära och bra på att få saker att hända – här finns ett starkt föreningsliv och engagemang i hembygden.
Rik natur: I Herrljungabygden är naturen nära vilket ger stora möjligheter till friluftsliv och lugn och ro.
Strategiskt läge: Herrljungabygden har ett strategiskt läge i Västra Götaland med järnvägsknutpunkt samt närhet till större städer.
Vårt löfte
Plats att växa - vårt löfte
Oavsett om du är här på ett kort besök eller hela livet, studerar, semestrar eller driver företag – i Herrljunga kan du samla energi, pröva nya vägar och växa.
Vårt uttryck
Vi lyfter fram våra viktigaste egenskaper och styrkor genom hur vi uttrycker oss i budskap, formuleringar och bildval.
Naturnära: Naturen är närvarande också i vår kommunikation.
Välkomnande: Vi uttrycker oss inbjudande, varmt och vänligt.
Med glimten i ögat: Vi är gärna lättsamma och roliga – men alltid snälla.