Artikeln publicerades 11 oktober 2019

Herrljungas nya socialchef på plats

Sandra Säljö

Herrljungas nya socialchef Sandra Säljö är nu på plats.

Sedan den 7 oktober finns Sandra Säljö, Skövde, på plats på sitt nya jobb som Herrljungas socialchef.

– Jag har bara varit här några dagar, och det första jag gör är att sätta mig in i verksamheten och lära känna mina verksamhetschefer, säger hon.

Sandra Säljö är utbildad socionom i Göteborg, och har bland annat jobbat som kurator inom slutenvården, och som socialsekreterare, utredare och terapeut i det kommunala. Hon kommer närmast från ett arbete som socialchef i Töreboda kommun.

– Mitt första intryck av Herrljunga är att alla är vänliga och hjälpsamma här. Jag känner mig efterlängtad och behövd.

– Och jag är glad för att jobba i en verksamhet som är viktig för många människor. För mig är ett privilegium. Tanken är ju att hjälpa människor att bli oberoende av oss.

En av de första utmaningarna för Sandra Säljö blir att rekrytera nya chefer, där det finns vakanser.

– Jag har stor passion för mitt arbete och ser fram emot att ta tag i saker, säger hon. Som chef är jag tydlig, rak och empatisk och det hoppas jag ska ge lugn och ro i organisationen.