Artikeln publicerades 3 februari 2020

Emma Sjöberg är ny chef för enheten Verkställighet

Enhetschef Emma Sjöberg

Foto: Emma Sjöberg enhetschef för Verkställighet

Sedan den 11 december 2019 är Emma Sjöberg enhetschef för Verkställighet och ansvarar för Boendestöd, Träffpunkten, Servicebostad LSS, Stödboende samt kontaktpersoner.

Emma Sjöberg är utbildad personalvetare och har jobbat inom socialt arbete och stöttat personer i samhället de senaste tio åren.

Det känns kul att ha börjat jobba i Herrljunga kommun! Jag har blivit väl bemött och alla är hjälpsamma. Det är spännande för jag kommer närmast från ett arbete i en stor stadsdel i Göteborg så att jobba i en liten kommun känns mer personligt med kortare beslutsvägar, säger Emma Sjöberg.

Samverkan viktig för individen

Emma Sjöberg berättar att hennes roll som enhetschef är en spännande utmaning då det krävs mod att leda och ta ansvar samt arbeta mot tydliga gemensamma mål.

Vad tycker du är viktigt för verksamheten?

Samverkan är A och O för att individen ska få den hjälp den behöver. För mig är det viktigt att brukaren ska stå i centrum, alltid, säger Emma Sjöberg.

Vad tycker du är grundläggande egenskaper som ledare?

Jag tycker det är viktigt med tillit och omtanke samt att vara rak och tydlig. En bra ledare är duktig på att både ge feedback och att ta feedback, avslutar Emma Sjöberg.

Namn: Emma Sjöberg

Aktuell som: Enhetschef för Verkställighet, Socialförvaltningen, Herrljunga kommun.

Ålder: 43

Bor: Alingsås

Familj: sambo och två barn

Intressen: Jag gillar att lyssna på musik, löpträna och åka skidor (utförsåkning). På fritiden umgås jag också mycket med min familj.