Artikeln publicerades 21 oktober 2022

Minna Obawole är ny enhetschef för bistånd, stöd och administration

Sedan 15 augusti är Minna Obawole ny enhetschef för bistånd, stöd och administration på Individ och familjeomsorgen i Herrljunga kommun. Minna kommer senast ifrån en tjänst som enhetschef inom hemtjänsten i en annan kommun.

Minna Obawole

Hur känns det att ha börjat i Herrljunga kommun?

Det känns bra, alla är hjälpsamma och trevliga. Jag kommer trivas bra i Herrljunga kommun, säger Minna.

Vad ser du fram emot i din nya roll?

Att få vara en del av helheten, att vi tillsammans med andra professioner ska jobba för att få en bättre socialtjänst i framtiden.

Finns det några utmaningar?

Ja, jag kommer från verkställighet och nu jobbar inom myndighetsutövning så blir det en utmaning att tänka på att jag är på beställarsidan, att tänka på vilka gränser som finns mellan dem och att jag inte ska ”gå” in i verkställighet.

Varför sökte du dig till Herrljunga kommun?

Närheten och kortare vägar till beslut, bättre samverkan mellan olika professioner som jag ska samarbeta mycket med.

Vad tycker du är viktiga egenskaper som ledare?

Att bidra till strukturer i verksamheten, att vara inlyssnande och skapa delaktighet, avslutar Minna.

Namn: Minna Obawole
Ålder: 48 år
Bor: I Ulricehamns kommun
Familj: Gift och har barn och barnbarn.
Intressen: Tycker om att vara i stallet med barnen, att kolla på film och att umgås med min familj och mina vänner, tycker också om att vara ute med husbilen.