Artikeln publicerades 20 februari 2023

Nya Hagen söker din Herrljungabild – delta i fototävling

Vi söker nu en bild som är tagen i Herrljunga kommun som kommer pryda en av våra väggar inne i vårt nya demenscentrum Hagen.

Vinnarbilden kommer tillsammans med fem bilder även befinna sig i en miniutställning utomhus i kommunen.

Syftet med detta är att vi i nuläget har en blank vägg som skulle vara trevligt att pryda med ett fint foto, både för att göra väggen fin och för att inkludera våra invånare i vårt nya fina demenscentrum, säger Bonette Marstorp, demenssjuksköterska i Herrljunga kommun.

Så här deltar du

Du deltar genom att lämna in ditt bidrag via formuläret nedan, senast fredag 10 mars 2023. Fotot måste vara taget i Herrljunga kommun. Du kan max lämna tre bidrag. Du får gärna skriva några rader om din Herrljungabygd och vart fotot är taget. Det kan vara en favoritplats, någon plats i kommunen som du känner som hemma, eller något eller någon som du känner representerar Herrljungabygden. Låt fantasin flöda! Tänk på att personer som är med på foto måste ha lämnat sitt godkännande. Fotot måste vara i ett stort format och i original då det kommer att bli tryckt i stort format. Fritt deltagande!

Vinnare utses av Siv Hagengrinder, projektledare nya Hagen och Bonette Marstorp, demenssjuksköterska. Vi kommer att utse vinnare i mars månad efter tävlingen är avslutad.

Du har även chansen att få din bild i en miniutställning som befinner sig utomhus i kommunen. Förutom vinnarbilden kommer ytterligare fem bilder att ta plats. Så passa på och att lämna in din Herrljungabild så andra får ta del av den.

Rätt att använda bilderna

I och med att du deltar i tävlingen så ger du Herrljunga kommun rätt att utan ersättning använda bilden på webb, i sociala medier och som fotografi på Hagens demenscentrum utan tidsbegränsning. Ditt namn som fotograf kommer då att anges tillsammans med bilden.

Enklast är om du använder formuläret nedan för att lämna in ditt bidrag. Du kan även mejla det till herrljunga.kommun@herrljunga.se. Döp ämnesraden till ”Fototävling nya Hagen”.

Skicka in ditt bidrag

Dina kontaktuppgifter * (obligatorisk)
Dina kontaktuppgifter