Artikeln publicerades 15 juni 2022

Mackan n Matthew värmer upp Folkets park

Boråsbandet Mackan n Matthew kommer vara förband till Mares på festivaldagen den 20 augusti. Kom och se dem i Folkets park!

Mackan n Matthew

Kan ni berätta lite om er själva exempelvis vart ni bor, hur länge har ni spelat tillsammans och hur blev ni ett band?
I grunden är vi alla Boråsare, men numera är vi utspridda på lite olika ställen.
Mackan n Matthew startades av Marcus Claesson och Mattias Palm under gymnasietiden, främst som en plojgrej. Men med åren blev det alltmer seriöst och plötsligt var det för sent att byta bandnamn...
Mackan n Matthew består av sex personer vid livespelningar, så egentligen är ju namnet rätt ordentligt missvisande. Stommen är, utöver Marcus och Mattias, även Marcus syster Anna och Ludvig Ramhult.

Vad var det som gjorde att ni anmälde er till att uppträda?
Vi blev kontaktade/tillfrågade av festivalens arrangör och tyckte att upplägget lät toppen.

Vad kommer det bli för slags musik?
Vi kommer riva av våra bästa livelåtar och bjuda på ordentligt ös! Det är svårt att helt genre-sätta, så tipset är att lyssna in oss på Spotify för att själv bilda sig en uppfattning.

Hur länge har ni hållit på med musik?
På ett eller annat sätt hela livet, men den första egenskrivna låten påbörjades i december 2012. Sedan dess har det blivit runt 35 låtar allt som allt, om vi räknat rätt.

Vad ser ni mest fram emot inför er spelning?
Det ska bli riktigt roligt att få spela i en för oss ny stad. Vi har gjort många livespelningar de senaste åren, men faktiskt aldrig i Herrljunga. Hoppas vädergudarna är på vår sida så det blir mycket folk och härlig stämning. Även själva konceptet med festival/stadsfest ska bli härligt att ta del av!