Artikeln publicerades 22 augusti 2023

Sparbanken Alingsås - en av Herrljungafestivalens huvudsponsorer

Kristofer Cammersand

Herrljunga kommun tackar Sparbanken Alingsås, som är en av huvudsponsorerna till Herrljungafestivalen.

Jag ser verkligen fram mot den här dagen, utbrister Kristofer Cammersand som jobbar på Sparbanken Alingsås Herrljungakontor. Har du bott här så länge som jag, är det härligt att se Herrljungafestivalen bli verklighet. Särskilt eftersom initiativet kommer från invånarna som bor här.

Varför är festivalen viktig?

Dagen är ett fantastiskt tillfälle att inkludera människor. Att komma samman och hälsa på nya och gamla vänner, superstjärnor som Daniel Adams-Ray och Peg Parnevik och vår bankpersonal. Det blir massor av aktiviteter för stora som små och vi kommer vara på plats i stadsparken tillsammans med Rörelse på rast och Herrljunga kommun.

Vilken roll har Sparbanken Alingsås för festivalen?

Att som bank vara med på detta är en del av vårt DNA. Det är ett sätt för oss att vara relevanta med vår idé om att ge tillbaka till samhället. Under festivalen vill vi träffa många invånare för att prata om allt möjligt, i ett annat sammanhang än i banklokalen.

Vad ser du mest fram mot?

Att bara se allt detta hända! Det blir nog ännu bättre än förra året, som var jättelyckat. Jag är stolt över att vi kan vara med och göra festivalen möjlig. Det finns nog inget större som händer här i Herrljunga.

Tack alla som arbetar med Herrljungafestivalen! Vi gillar hur ni skapar gemenskap och starka upplevelser. Tillsammans är vi starka och får vårt område att växa och må bra.