Artikeln publicerades 25 augusti 2023

Fiddes AB- en av Herrljungafestivalens huvudsponsorer

Herrljunga kommun tackar Fiddes AB som är en av huvudsponsorerna till Herrljungafestivalen

Martin Frediksson

Herrljunga kommun är en fantastisk plats att leva och bo på, säger Martin Fredriksson, VD på Fiddes AB.

Varför är festivalen viktig?

Jag tänker att det är bra för unga vuxna och framför allt ungdomar att kunna se och förstå att det går att skapa sådana här aktiviteter och happenings även på hemmaplan.

Festivalen är också ett bra tillfälle att få de gäster utifrån som besöker Herrljunga kommun att bli intresserade av, och se vår potential och faktiskt fundera på att det är ett fantastiskt alternativ att bo på med den närhet det faktiskt innebär med de tågförbindelser och dess pendelavstånd till så många städer.

Självklart är det också viktigt för våra köpmän och dess handel samt övriga företag och föreningar att vår ort visar upp sig.

Vilken roll har Fiddes AB gällande festivalen?

Fiddes AB är med som partner och sponsrar delar av festivalen med mycket av dess förberedelser inför att bygga upp runt festivalområdena, handha maskiner till förfogande för monteringar och lyft, samt såklart även att det är en självklarhet för oss att vara med och sponsra för kommunens ungdomar och barn. Vi ser till att få saker gjort på samma sätt som vi gör till kommunens invånare och företag i vardagen med ett av våra värdeord – ”Byggfirman som hjälper dig”.

Vad ser du mest fram mot?

Jag hoppas att festivalen blir välbesökt såklart, men framför allt älskar jag när människor möts när det ges sådana här tillfällen, ung som gammal, för att uppleva och tillsammans sätta stämning och nivå på dagen. Jag gillar också centraliseringen av festivalen till de områden som de är på, och att det också då ges möjlighet att hinna besöka de olika platserna och röra sig emellan dem på ett annat sätt än tidigare. Vem tackar nej till att få ”gå fram” och få äta god mat, kanske köpa något, lyssna på och ta del av allt som händer samt att få umgås med så många denna dag!