Aktiviteter och verksamhet för äldre

Herrljunga kommun har ett aktivt föreningsliv. I kommunen finns det tre pensionärsföreningar: PRO Herrljunga, SPF knutpunkten och PRO Gäsene. De olika föreningar anordnar olika verksamhet för kommunens pensionärer. Mer information om de olika organisationerna finner ni nedan.

PRO Herrljunga

PRO Herrljunga har studiecirkelverksamhet vid Hemgården. Körsång. Litteraturcirkel, pärlbroderi, trafikkunskap och trädgårdsvård är några cirklar som anordnas.

En teatergrupp håller också på att bildas. Övriga aktiviteter vid Hemgården är lättgympa, trivselträff, väntjänst och kortspel. Övriga aktiviteter som PRO Herrljunga anordnar: boule i folkets park, golf på Hudene golfbana och datautbildningar.

SPF Knutpunkten

SPF Knutpunkten har ett brett utbud av studiecirklar för alla intressen såsom kultur, literatur, film, resor, matlganing, hantverk, samhällsfrågor, historia, natur, livsstil, hälsa och körsång.

PRO Gäsene

PRO Gäsene erbjuder studiecirkelverksamhet i Ljung och Annelund. Teater, släktforskning, silversmycke, körsång, data och hantverk är några cirklar som anordnas. Andra aktiviteter är bland annat boule, bowling, bridge och curling.

Café för dig som är äldre

Café Hemgården

Café Hemgården är ett café för dig som är pensionär.

Öppettider: Måndag-torsdag kl. 10-14, fredag 10-12

Kontakt: 0513-356 58

Gäsenecafé på Stationsvägen 16, Ljung

Svenska kyrkan bedriver caféverksamhet på Stationsvägen 16 – som en social mötesplats för äldre.

Öppettider: tisdag-torsdag kl. 10-16.

Kontakt: 0513-201 23