Så här kan du påverka

Armar i luften

För oss är det viktigt att få reda på vad du som invånare eller besökare tycker om den service och de tjänster som vi utför. Det hjälper oss utveckla och förbättra våra verksamheter. Alla, både invånare och besökare, är välkomna att lämna en åsikt. Här finns information om hur du kan lämna åsikter.

Medborgarförslag

Har du en idé hur Herrljunga kommuns verksamheter kan utvecklas eller hur servicen kan förbättras? Som kommuninvånare i Herrljunga kan du lämna in dina idéer i form av medborgarförslag.

Synpunkter

Hjälp oss att utveckla och förbättra våra verksamheter genom att lämna synpunkter! Det gör du enkelt via vårt formulär på webbplatsen. Vi skickar en bekräftelse på att vi fått din synpunkt inom två arbetsdagar. Inom tio arbetsdagar skickar ansvarig handläggare ett personligt svar till dig om vad som händer i ditt ärende.

Dina synpunkter blir en allmän handling: Du kan alltid välja att vara anonym, men då kan vi inte återkomma till dig med ett svar.

Felanmälan

Upptäcker du något fel eller att något är trasigt ute i den offentliga fysiska miljön (gatulyktor, papperskorgar och så vidare) i kommunen så kan du enkelt rapportera detta via vår synpunktsfunktion.